Veelgestelde vragen
-
Hoe zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn online goed bereikbaar via mijngezondheid.net of via de Medgemak app. U kunt ons ook bellen tussen 8.00-10.30 uur voor het maken van afspraken en voor vragen. Tussen 15.00-16.00 kunt u bellen voor vragen. Telefoonnummer 0223-246246
De huisarts kunt u bellen tijdens telefonisch spreekuur op maandag en vrijdag tussen 13.30-14.00. En op woensdag tussen 12.00-12.30 Telefoonnummer 0223-246246
-
Waar en wanneer komt het nieuwe gezondheidscentrum?
In het voorjaar van 2023 zullen wij met de praktijk verhuizen naar een nieuw gezondheidscentrum. Onze praktijk komt daar samen met huisartsenpraktijk Kaaphoofd. Het zullen twee aparte praktijken blijven. U blijft gewoon bij ons ingeschreven staan als patiënt en zal uw eigen huisarts en medewerkers houden.
De praktijk komt in de voormalig Johanneskapel, adres: Waddenzeestraat 2, 1784VB Den Helder. Wij zullen u op tijd informeren over de datum van de verhuizing. -
Ik ben mijn afspraak vergeten en heb niet op tijd afgezegd, wat nu?
Wij willen u vragen als u niet op de afspraak kan komen dit 24 uur van te voren af te zeggen. Bent u later zonder geldige reden dan zien wij dit als een no show en staan wij dit 1 keer toe.
Bij 2 keer een no show rekenen wij voor een enkel consult 15 euro en voor een dubbel consult 30 euro. U krijgt hiervoor een factuur van ons. Dit moet u zelf betalen en kunt u niet bij de zorgverzekeraar declareren. Wij moeten namelijk tijd voor u reserveren die wij niet kunnen declareren bij de zorgverzekeraar.
-
Ik heb een klacht die niet kan wachten maar ik kan online geen afspraak maken, wat nu?
Wij adviseren u dan om ons tussen 08.00 en 10.30 te bellen om een afspraak te maken.
Telefoonnummer: 0223-246246
-
Waarom mag ik niet meerdere problemen in 1 consult bespreken?
Een consult duurt 15 minuten. In die 15 minuten moet ‘alles’ gebeuren. U doet uw verhaal, uw huisarts onderzoekt u indien nodig, bedenkt wat er met u aan de hand is en wat hij of u er aan kan doen. Vervolgens krijgt u de uitleg en soms nog een verwijsbrief of recept. Na uw vertrek voert de huisarts alles in in de computer.
Mocht u meerdere problemen willen bespreken, plan dan een dubbel consult. Ook hier zit een maximum aan wat we kunnen bespreken.
U kunt zich voorstellen dat het tijd kost om alles in 15 of 20 minuten af te ronden, ook omdat we u graag de juiste aandacht geven. Omdat het voor de volgende patiënt, maar ook voor ons, niet prettig is wanneer het spreekuur uitloopt, kan het zijn dat we u in sommige gevallen vragen een nieuwe afspraak te maken. We hopen op uw begrip. Mocht u hierover twijfelen of vragen hebben, neem dan contact met ons op. -
Ik heb een onderzoek gehad, hoe kom ik aan de uitslag?
Voor alle onderzoeken geldt dat u zelf verantwoordelijk bent voor het krijgen van de uitslag. We spreken bij het aanvragen van een onderzoek met u af hoe u de uitslag krijgt, meestal kunt u deze online inzien of wij vragen u ons te bellen. Soms bellen we u bij een uitslag als dit nodig is of wanneer we dit expliciet hebben afgesproken. Ook is het mogelijk om de uitslag te bespreken in een afspraak. Deze kan al zijn ingepland, of kunt u zelf inplannen via Mijngezondheid.net of de MedGemak app
Soms horen wij van patiënten: “ik hoorde niks van de huisarts dus het zal wel goed zijn geweest”. Dit is zeker NIET het geval. Wij vragen u altijd zelf actief naar de uitslag te informeren.