Veelgestelde vragen

  • U heeft alleen inzage in uw dossier als uw zorgverlener uw dossier heeft vrijgegeven. In de app MedGemak is (nog) geen dossierinzage mogelijk.

    De status van uw dossier vrijgave kunt u zien in MijnGezondheid.net bij ‘Instellingen’, vervolgens kiest u voor ‘Instellingen voor het delen van gegevens’. Hier ziet u per zorgverlener of uw dossier gedeeld is, u een verzoek heeft ingediend of dat u nog op de knop ‘Gegevens delen’ kunt drukken.

    De apotheken in Den Helder maken ook gebruik van MijnGezondheid.net en de MedGemak-app. Indien u uw apotheek niet ziet staan bij ‘Gegevens huisarts / apotheek’, adviseren wij u contact op te nemen met uw apotheek zodat zij u hiervoor kunnen uitnodigen. Ook hier is het van belang dat u uw ‘gegevens deelt’ met de apotheek, zodat medicatie makkelijker herhaald kan worden.

    U ziet hieronder hoe u uw dossier kunt vrijgeven via mijngezondheid.net. Voor meer vragen verwijzen wij u naar de ondersteuningspagina

     

     

     

  • De apotheken in Den Helder maken ook gebruik van MijnGezondheid.net en de MedGemak-app. Indien u uw apotheek niet ziet staan bij ‘Gegevens huisarts / apotheek’, adviseren wij u contact op te nemen met uw apotheek zodat zij u hiervoor kunnen uitnodigen. Ook hier is het van belang dat u uw ‘gegevens deelt’ met de apotheek, zodat medicatie makkelijker herhaald kan worden.

  • U krijgt een melding als er een nieuw document of labuitslagen zijn gepubliceerd. Deze uitslagen kunt u inzien via de website MijnGezondheid.net na inloggen met uw DigiD.

    Helaas zijn deze gegevens niet zichtbaar in de app MedGemak+, omdat deze app niet beveiligd genoeg is om gezondheidsgegevens te delen. Voor MijnGezondheid.net (MGn) moet ingelogd worden met DigiD, maar voor MedGemak is enkel een (zelfbedachte) 5-cijferige PIN nodig.

    Dit is gedaan om vooral de makkelijke functionaliteiten die de app biedt toegankelijk willen maken zonder elke keer te hoeven inloggen met DigiD. U kunt uw dossier dus wel inzien via de website van MGn.